Utrata partnera życiowego

Moja babcia którą sie opiekuję straciła męża 3 lata temu ale do dzisiaj rozpacza - nie bardzo wiem jak jej pomóc niestety i smutne to jest dla nas wszystkich bardzo...

Potrzebujesz darmowej porady lub wsparcia innych Opiekunek ? Nie zwlekaj - dołacz do nas !!!

Reklama

Psychologia starości podopiecznych - aktualne tematy :

#1 2010-12-27 17:50:17

hejik
Gość

Utrata partnera życiowego

Moja babcia którą sie opiekuję straciła męża 3 lata temu ale do dzisiaj rozpacza - nie bardzo wiem jak jej pomóc niestety i smutne to jest dla nas wszystkich bardzo. Mozę mogłybyście doradzić drogie koleżanki jak sobie radzicie z takim przypadkiem ? Nie znam się na psychologii wcale, i tutaj sama nic nie wymyśle chyba. Próbuję ją pocieszać, ale jest to ciężkie, to jednak strata wielka jak się tu pogodzić z tym, że z kimś się było 60 lat i nagle tej osoby nie ma ? Rozumiem ją doskonale, ale życie jednak toczy się dalej i nie służy jej ten smutek sad

#2 2011-02-23 19:22:20

nini
Gość

Re: Utrata partnera życiowego

No taka kolej życia - nic na to nie poradzimy, ja bym próbowała jej uwagę odwrócić od tego. jakoś ją zająć tak żeby nie miała czasu o tym myśleć.

#3 2012-11-07 09:59:41

triga
New member

Najgorzej jak da sie takiej osobie zamknąć się w sobie. Nie jest niczym dziwnym, że po stracie bliskiej osoby, ludzie się trochę izoluja, ale powinno to przejśc po jakimś czasie. Trzeba popłakac, powspominać i najlepiej robi się to w ciszy i zadumie. Tylko, ze łatwo można przesadzić, nie zdając sobie z tego sprawy. Trzeba wtedy wyjsc do takich osób  mimo tego, że nie chcą naszej pomocy itd, spędzać z nimi jak najwięcej czasu i nie dać im uciekać od reszty bliskich. Wyciągać ich do ludzi, na spotkania, spacery, do kawiarni, no gdziekolwiek. Nie można sie dać temu smutkowi, bo inaczej nigdy nie przejdzie. Może i łatwo mi sie mówi, ale chyba przyznacie rację, że jeśli nic się  z tym nie bedzie robić, to raczej mało prawdopodobne, ze samo przejdzie.