Omdlenie podopiecznej

Witam Was moje drogie, jestem własnie w pracy w Niemczech i opiekuję się 88-letnią babcią. Ostatnio, zaraz na początku mojej pracy, babcia zemdlała. Nie mam dużego doświadczenia w opiece i nie miałam pojęcia jak się zachować...

Potrzebujesz darmowej porady lub wsparcia innych Opiekunek ? Nie zwlekaj - dołacz do nas !!!

Reklama

Choroby wieku starczego podopiecznych - aktualne tematy :

#1 2012-08-22 15:55:39

poziomka116
Member

Omdlenie podopiecznej

Witam Was moje drogie, jestem własnie w pracy w Niemczech i opiekuję się 88-letnią babcią. Ostatnio, zaraz na początku mojej pracy, babcia zemdlała. Nie mam dużego doświadczenia w opiece i nie miałam pojęcia jak się zachować. Babcia jest raczej samodzielna, po prostu szła do kuchni, podpierała się laską i nagle dostała jakichś zawrotów głowy i przewróciła się. Na szczęscie nie uderzyła się o nic, tylko upadła na dywan. Podbiegłam do niej, potrząsnęłam nią, ale nie reagowała . Uderzyłam ją lekko w twarz, aby się ocknęła i wtedy otworzyła oczy. Pomogłam jej wstać i usiąć, po czym przyniosłam wody. Nie wiem, czy dobrze zrobiłam, ale odruchowo się tak zachowałam. Boję się, że ta sytuacja się powtórzy. Czy powinnam zachować się tak samo kolejnym razem?

#2 2012-09-14 15:37:54

Teodozja
New member

Re: Omdlenie podopiecznej

Bardzo dobrze zrobiłaś! Trzeba być czujnym, opanowanym, jak to się mówi zachować zimna krew. Ja miałam dziadka co omdlewał. Moja poprzedniczka była tym tak zestresowana, że o mały włos mdleli by obydwoje.  Zapewne wygląda to groźnie, ale czasem niewiele trzeba; otworzyć okno, poklepać po policzku, lekko potrząsnąć, podać wodę. U bardzo osłabionego organizmu, anemika, często się zdarzają omdlenia. Spisałas się bardzo dobrze.

#3 2012-09-14 18:25:40

ella
Member