KURSY KWALIFIKACYJNE: OPIEKUN OSOBY STARSZEJ I OPIEKUN OSOBY NIEPEŁNOS

--------------------------- zaprasza na: 1. KURS KWALIFIKACYJNY NA OPIEKUNA OSOBY STARSZEJ Absolwenci kursu mogą podjąć pracę w: środowisku domowym ludzi starszych, w domach pomocy społecznej w kraju i zagranicą; w niepublicznych zakładach opieki zdrowotnej lub rozpocząć własną działalność...

Potrzebujesz darmowej porady lub wsparcia innych Opiekunek ? Nie zwlekaj - dołacz do nas !!!

Reklama

Kursy języka niemieckiego i opieki dla Opiekunek - aktualne tematy :

#1 2012-01-27 15:35:48

KURSY KWALIFIKACYJNE: OPIEKUN OSOBY STARSZEJ I OPIEKUN OSOBY NIEPEŁNOS

--------------------------- zaprasza na:

1. KURS KWALIFIKACYJNY NA OPIEKUNA OSOBY STARSZEJ

Absolwenci kursu mogą podjąć pracę w: środowisku domowym ludzi starszych, w domach pomocy społecznej w kraju i zagranicą; w niepublicznych zakładach opieki zdrowotnej lub rozpocząć własną działalność.
Czas trwania kursu: 100 godzin
Możliwa realizacja kursu z modułem językowym (język angielski)
Cena: 1200 zł

2. KURS KWALIFIKACYJNY NA OPIEKUNA OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ
Kurs uprawnia do zatrudnienia w Punktach Doradczo - Konsultacyjnych dla osób niepełnosprawnych, Ośrodkach Pomocy Społecznej, Ośrodkach Pomocy Rodzinie oraz innych instytucjach działających na rzecz osób niepełnosprawnych.
Czas trwania kursu: 100 godzin

Dodatkowo proponujemy kursy: Podstawy języka migowego oraz Praca z osobą ze sprzężoną niepełnosprawnością
Cena kursu: 1200 zł
Cena kursu z modułem poszerzonym o język migowy i pracę z osobą ze sprzężoną niepełnosprawnością: 1700 zł

Wszystkie zajęcia odbywają się w Warszawie na ul. Grażyny 13/15 w salach wykładowych.

Artykuł opublikowany przez : 0000000
Skomentuj już teraz :-) Zapraszamy do dyskusji...
Wszelkie prawa zastrzeżone dla opiekunki-forum.pl 2016
 

#2 2012-01-27 17:25:49

Barbara45
Member
Zarejestrowany: 2011-06-14
Posty: 575

Re: KURSY KWALIFIKACYJNE: OPIEKUN OSOBY STARSZEJ I OPIEKUN OSOBY NIEPEŁNOS

HA HA HA

Zajecia odbywaja sie w salach wykladowych....  To jak ma ta przyszla opiekunka czegos poza wiedza ksiazkowa nauczyc? Potakim kusie nie bedzie miala pojecia jak dana wiedze zastosowac w praktyce. A co to jest 100 godzin?  To tyle co kot naplakal. Przez 100 godzin to sie mozna z grubsza podstaw np. jezyka nauczyc le nie da sie w tym czasie jakiejs konkretnej wiedzy przekazac i podstaw jezykowych jednoczesnie.

Naciaganie ludzi i nic wiecej. Powiem tylko ze w niemczech by zdobyc wyksztalcenie opiekunki tzw. Krankenpflegehelferin trzeba skonczyc roczna szkole. W tym czasie jest 700 godzin teorii i 1100 godzin praktyki. A miesiecznie tak uczennica dostaje 850 euro brutto za to ze sie uczy placi jej szkola.
Jak by mi ktos nie wierzyl to podaje link :

http://www.uniklinik-freiburg.de/pflege … e/9/2.html

http://www.uniklinik-freiburg.de/pflege … ive/9.html

Offline

 

#3 2012-01-27 17:27:59

Barbara45
Member
Zarejestrowany: 2011-06-14
Posty: 575

Re: KURSY KWALIFIKACYJNE: OPIEKUN OSOBY STARSZEJ I OPIEKUN OSOBY NIEPEŁNOS

Dodam jeszcze ze w Polsce skonczylam 2letna policealna szkole Opiekun w Domu Pomocy Spolecznej za krora nie musialam plac nawet zlotowki.

Offline

 

#4 2012-04-22 13:54:23

jakniew
Member
Zarejestrowany: 2012-03-09
Posty: 1829

Re: KURSY KWALIFIKACYJNE: OPIEKUN OSOBY STARSZEJ I OPIEKUN OSOBY NIEPEŁNOS

Barbaro, w tej propozycji jest i tak nieźle, za 100 godzin 1200 zł. A co powiesz, na kurs organizowany przez firmę Doradca w Szczecinie, gdzie życzą sobie za 45 godzin 2800 zł? No, w tym 20 godzin praktyki w DS.

Offline

 

#5 2012-04-22 17:11:21

Barbara45
Member
Zarejestrowany: 2011-06-14
Posty: 575

Re: KURSY KWALIFIKACYJNE: OPIEKUN OSOBY STARSZEJ I OPIEKUN OSOBY NIEPEŁNOS

Ja nie musiam NIC PACI!!!!!! Absolutnie!!!!!

Skoczyłam  Szkołę Policealną Województwa Śląskiego dla Dorosłych na kierunku:

Opiekun w domu pomocy społecznej – forma zaoczna 2-lata

Był też kierunek roczny Asystent osoby niepełnosprawnej – forma zaoczna

tu Podaję adres szkoły :

www.rcku.nazwa.pl

Offline

 

#6 2012-04-23 08:37:44

Kamilakoz
Member
Zarejestrowany: 2011-10-15
Posty: 343

Re: KURSY KWALIFIKACYJNE: OPIEKUN OSOBY STARSZEJ I OPIEKUN OSOBY NIEPEŁNOS

Te kursy się co jakiś czas ogłaszają tutaj i na forum o2. Dla mnie to wyłudzanie pieniędzy od opiekunek.

Offline

 

#7 2012-12-31 11:13:20

Kocinek
Member
Zarejestrowany: 2012-10-06
Posty: 40

Re: KURSY KWALIFIKACYJNE: OPIEKUN OSOBY STARSZEJ I OPIEKUN OSOBY NIEPEŁNOS

Barbaro45 podziel się swoim doświadczeniem i powiedz, czy szkoły jak ta http://www.rcku.nazwa.pl/ liczą się dla pracodawcy niemieckiego? Przeczytałam dziś ofertę pracy do Austrii 2.400 e i w Szwajcarii 6.000 koron, ale wymagają wykształcenia. To praca w domach opieki. I stad moje pytanie, jakie wykształcenie zdobyte w Polsce liczy się za granicą? Fajna sprawa pracować na "ichnich" warunkach, no i emerytura ew. też inna:)

Offline

 

#8 2012-12-31 21:50:30

iza46
Member
Zarejestrowany: 2012-09-07
Posty: 1482

Re: KURSY KWALIFIKACYJNE: OPIEKUN OSOBY STARSZEJ I OPIEKUN OSOBY NIEPEŁNOS

Kocinek napisał:

Barbaro45 podziel się swoim doświadczeniem i powiedz, czy szkoły jak ta http://www.rcku.nazwa.pl/ liczą się dla pracodawcy niemieckiego? Przeczytałam dziś ofertę pracy do Austrii 2.400 e i w Szwajcarii 6.000 koron, ale wymagają wykształcenia. To praca w domach opieki. I stad moje pytanie, jakie wykształcenie zdobyte w Polsce liczy się za granicą? Fajna sprawa pracować na "ichnich" warunkach, no i emerytura ew. też inna:)

wklejam z Poloniusza dzis''     Treść:
bewerbung@bpmw.de Bewerbungen bitte auf Deutsch, bitte informieren Sie sich auf unserer HOMEPAGE www.bpmw.de Wir suchen ab sofort Krankenschwestern, Altenpfelger Krankenpflegehelfer, Pflegehelfer / bewerbung@bpmw.de  BPMW FIRMA BERLIN tel. 0151 466 22 530  p.s.aby pracowac na warunkach niemieckich trzeba ukonczyc w DE kurs jezykowy ,miec meldunek i mozna pracowac jako pomoc w wyzej wymienionych zawodach,Po studiach pielegniarskich w Polsce lub z uznanym dyplomem w Niemczech tez mozna pracowac na etacie np w szpitalu.Czasem sa ogloszenia na My Polacy o pracy w Pflegediens ,ale czy zapewnia mieszkanie tego nie pisza.

Offline

 

#9 2013-01-02 22:28:19

barbara1957
Member
Zarejestrowany: 2012-08-04
Posty: 14

Re: KURSY KWALIFIKACYJNE: OPIEKUN OSOBY STARSZEJ I OPIEKUN OSOBY NIEPEŁNOS

wiecie może jak to jest i czy to prawda że można w altenheie odbyć staż 200 h bezpłatnie i potem przystąpić do egzaminu na opiekuna osób starszych? napiszcie










/?

Offline

 

#10 2013-10-19 19:11:19

Perfekcyjna Niania
Member
Zarejestrowany: 2012-09-29
Posty: 11

Re: KURSY KWALIFIKACYJNE: OPIEKUN OSOBY STARSZEJ I OPIEKUN OSOBY NIEPEŁNOS

jakniew napisał:

Barbaro, w tej propozycji jest i tak nieźle, za 100 godzin 1200 zł. A co powiesz, na kurs organizowany przez firmę Doradca w Szczecinie, gdzie życzą sobie za 45 godzin 2800 zł? No, w tym 20 godzin praktyki w DS.

Zapraszam do Izy Work tam można ukończyć online
http://www.kursy-izywork.pl/opiekun_opiekunka.html

Offline

 

#11 2013-10-19 20:03:52

michaline
New member
Zarejestrowany: 2011-06-11
Posty: 1

Re: KURSY KWALIFIKACYJNE: OPIEKUN OSOBY STARSZEJ I OPIEKUN OSOBY NIEPEŁNOS

Hi,
nie dajcie się nabrać dziewczyny na żadne "kursy, po których niby  można pracować w domach pomocy społecznej "w Polsce .
W DPS ( czyli domu finansowanym przez państwo) zatrudniają opiekunki tylko z dyplomem ukończenia szkoły policealnej o specjalności "opiekun osoby starszej i niepełnosprawnej" lub "opiekun medyczny". Nauka trwa 2 lata lub 1 rok.
Po kursie możecie pracować tylko za granicą lub w prywatnym domu opieki w Polsce.
Pozdrowienia dla wszystkich opiekunek
od opiekunki

Offline

 

#12 2013-11-09 00:53:30

anmar
Member
Zarejestrowany: 2013-11-08
Posty: 13

Re: KURSY KWALIFIKACYJNE: OPIEKUN OSOBY STARSZEJ I OPIEKUN OSOBY NIEPEŁNOS

Nic z tego nie pojmuję. Przecież zgodnie z obowiązującymi przepisami kurs kwalifikacyjny musi mieć 240 godzin.
Wklejam obowiązujące w tej mierze przepisy

PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA W ZAWODZIE
Opracowano na podstawie dokumentu z dnia 7 lutego 2012 r.

Opiekun osoby starszej 341202

Celem kształcenia zawodowego jest przygotowanie uczących się do życia w warunkach współczesnego świata, wykonywania pracy zawodowej i aktywnego funkcjonowania na zmieniającym się rynku pracy.

Zadania szkoły i innych podmiotów prowadzących kształcenie zawodowe oraz sposób ich realizacji są uwarunkowane zmianami zachodzącymi w otoczeniu gospodarczo-społecznym, na które wpływają w szczególności: idea gospodarki opartej na wiedzy, globalizacja procesów gospodarczych i społecznych, rosnący udział handlu międzynarodowego, mobilność geograficzna i zawodowa, nowe techniki i technologie, a także wzrost oczekiwań pracodawców w zakresie poziomu wiedzy i umiejętności pracowników.

W procesie kształcenia zawodowego ważne jest integrowanie i korelowanie kształcenia ogólnego i zawodowego, w tym doskonalenie kompetencji kluczowych nabytych w procesie kształcenia ogólnego, z uwzględnieniem niższych etapów edukacyjnych. Odpowiedni poziom wiedzy ogólnej powiązanej z wiedzą zawodową przyczyni się do podniesienia poziomu umiejętności zawodowych absolwentów szkół kształcących w zawodach, a tym samym zapewni im możliwość sprostania wyzwaniom zmieniającego się rynku pracy.

W procesie kształcenia zawodowego są podejmowane działania wspomagające rozwój każdego uczącego się, stosownie do jego potrzeb i możliwości, ze szczególnym uwzględnieniem indywidualnych ścieżek edukacji i kariery, możliwości podnoszenia poziomu wykształcenia i kwalifikacji zawodowych oraz zapobiegania przedwczesnemu kończeniu nauki.

Elastycznemu reagowaniu systemu kształcenia zawodowego na potrzeby rynku pracy, jego otwartości na uczenie się przez całe życie oraz mobilności edukacyjnej i zawodowej absolwentów ma służyć wyodrębnienie kwalifikacji w ramach poszczególnych zawodów wpisanych do klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego.

1. CELE KSZTAŁCENIA W ZAWODZIE

Absolwent szkoły kształcącej w zawodzie opiekun osoby starszej powinien być przygotowany do wykonywania następujących zadań zawodowych:

1) rozpoznawania możliwości oraz ograniczeń w funkcjonowaniu osoby starszej wynikających z rodzaju i stopnia niepełnosprawności;

2) rozpoznawania i interpretowania sytuacji społecznej, warunków życia, relacji z rodziną, grupą i środowiskiem lokalnym osoby starszej oraz wykorzystywania zasobów indywidualnych, środowiska rodzinnego, instytucjonalnego i lokalnego w pracy z osobą starszą;

3) dobierania metod, technik, narzędzi i form realizacji działań opiekuńczo-wspierających do sytuacji życiowej, stanu zdrowia, rozpoznanych problemów i potrzeb osoby starszej;

4) udzielania wsparcia emocjonalnego i aktywizowanie osoby starszej do samodzielności życiowej w zależności od rodzaju i stopnia niepełnosprawności;

5) nawiązywania, podtrzymywania i rozwijania współpracy z podmiotami działającymi na rzecz osoby starszej w środowisku lokalnym.

2. EFEKTY KSZTAŁCENIA

Do wykonywania wyżej wymienionych zadań zawodowych niezbędne jest osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia, na które składają się:

1) efekty kształcenia wspólne dla wszystkich zawodów;

(BHP). Bezpieczeństwo i higiena pracy

Uczeń:

1) rozróżnia pojęcia związane z bezpieczeństwem i higieną pracy, ochroną przeciwpożarową, ochroną środowiska i ergonomią;

2) rozróżnia zadania i uprawnienia instytucji oraz służb działających w zakresie ochrony pracy i ochrony środowiska w Polsce;

3) określa prawa i obowiązki pracownika oraz pracodawcy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;

4) przewiduje zagrożenia dla zdrowia i życia człowieka oraz mienia i środowiska związane z wykonywaniem zadań zawodowych;

5) określa zagrożenia związane z występowaniem szkodliwych czynników w środowisku pracy;

6) określa skutki oddziaływania czynników szkodliwych na organizm człowieka;

7) organizuje stanowisko pracy zgodnie z obowiązującymi wymaganiami ergonomii, przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska;

8) stosuje środki ochrony indywidualnej i zbiorowej podczas wykonywania zadań zawodowych;

9) przestrzega zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz stosuje przepisy prawa dotyczące ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska;

10) udziela pierwszej pomocy poszkodowanym w wypadkach przy pracy oraz w stanach zagrożenia zdrowia i życia.

(PDG). Podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej

Uczeń:

1) stosuje pojęcia z obszaru funkcjonowania gospodarki rynkowej;

2) stosuje przepisy prawa pracy, przepisy prawa dotyczące ochrony danych osobowych oraz przepisy prawa podatkowego i prawa autorskiego;

3) stosuje przepisy prawa dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej;

4) rozróżnia przedsiębiorstwa i instytucje występujące w branży i powiązania między nimi;

5) analizuje działania prowadzone przez przedsiębiorstwa funkcjonujące w branży;

6) inicjuje wspólne przedsięwzięcia z różnymi przedsiębiorstwami z branży;

7) przygotowuje dokumentację niezbędną do uruchomienia i prowadzenia działalności gospodarczej;

8) prowadzi korespondencję związaną z prowadzeniem działalności gospodarczej;

9) obsługuje urządzenia biurowe oraz stosuje programy komputerowe wspomagające prowadzenie działalności gospodarczej;

10) planuje i podejmuje działania marketingowe prowadzonej działalności gospodarczej;

11) optymalizuje koszty i przychody prowadzonej działalności gospodarczej.

(JOZ). Język obcy ukierunkowany zawodowo

Uczeń:

1) posługuje się zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiających realizację zadań zawodowych;

2) interpretuje wypowiedzi dotyczące wykonywania typowych czynności zawodowych artykułowane powoli i wyraźnie, w standardowej odmianie języka;

3) analizuje i interpretuje krótkie teksty pisemne dotyczące wykonywania typowych czynności zawodowych;

4) formułuje krótkie i zrozumiałe wypowiedzi oraz teksty pisemne umożliwiające komunikowanie się w środowisku pracy;

5) korzysta z obcojęzycznych źródeł informacji.

(KPS). Kompetencje personalne i społeczne

Uczeń:

1) przestrzega zasad kultury i etyki;

2) jest kreatywny i konsekwentny w realizacji zadań;

3) przewiduje skutki podejmowanych działań;

4) jest otwarty na zmiany;

5) potrafi radzić sobie ze stresem;

6) aktualizuje wiedzę i doskonali umiejętności zawodowe;

7) przestrzega tajemnicy zawodowej;

8) potrafi ponosić odpowiedzialność za podejmowane działania;

9) potrafi negocjować warunki porozumień;

10) współpracuje w zespole.

(OMZ). Organizacja pracy małych zespołów (wyłącznie dla zawodów nauczanych na poziomie technika)

Uczeń:

1) planuje pracę zespołu w celu wykonania przydzielonych zadań;

2) dobiera osoby do wykonania przydzielonych zadań;

3) kieruje wykonaniem przydzielonych zadań;

4) ocenia jakość wykonania przydzielonych zadań;

5) wprowadza rozwiązania techniczne i organizacyjne wpływające na poprawę warunków i jakość pracy;

6) komunikuje się ze współpracownikami.

2) efekty kształcenia wspólne dla zawodów w ramach obszaru medyczno-społecznego, stanowiące podbudowę do kształcenia w zawodzie lub grupie zawodów PKZ(Z.c);

PKZ(Z.c) Umiejętności stanowiące podbudowę do kształcenia w zawodach: opiekunka środowiskowa, asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun w domu pomocy społecznej, opiekun osoby starszej

Uczeń:

1) określa istotę procesów psychicznych i ich rolę w życiu człowieka;

2) określa wpływ procesów emocjonalno-motywacyjnych na sprawność działania człowieka;

3) wyjaśnia regulacyjną rolę osobowości człowieka w stosunkach z otoczeniem;

4) przestrzega zasad etyki i odpowiedzialności zawodowej;

5) charakteryzuje rozwój człowieka w różnych okresach życia;

6) dobiera metody komunikowania się i negocjacji w różnych sytuacjach społecznych;

7) określa przyczyny stresu oraz stosuje konstruktywne sposoby radzenia sobie ze stresem i zapobiegania wypaleniu zawodowemu;

8) określa procesy zachodzące w życiu społecznym oraz interpretuje zachowania społeczne zbiorowości i jednostki;

9) wyjaśnia zjawiska zachodzące we współczesnej kulturze społecznej wpływające na funkcjonowanie człowieka;

10) określa modele i funkcje rodziny;

11) określa cele i zadania polityki społecznej państwa;

12) określa środki i instrumenty polityki społecznej służące realizacji zasady równości i sprawiedliwości społecznej;

13) identyfikuje problemy i kwestie społeczne występujące we współczesnym społeczeństwie;

14) dostrzega zróżnicowanie postaw społecznych, obyczajowych, narodowych, religijnych, etycznych i kulturowych w kontekście jednostkowego, społecznego i kulturowego wymiaru wartości;

15) określa rolę diagnozy społecznej w rozwiązywaniu problemów społecznych;

16) rozpoznaje czynniki wpływające na wykluczenie społeczne jednostki i grup;

17) określa oraz przewiduje skutki problemów wychowawczych i psychospołecznych osoby podopiecznej i jej rodziny;

18) stosuje przepisy prawa dotyczące pomocy społecznej i ubezpieczeń społecznych;

19) określa zakres oraz warunki korzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej gwarantowanych przez państwo;

20) określa organizację domów pomocy społecznej w Polsce, uwzględniając zakres świadczonych usług;

21) posługuje się językiem migowym;

22) stosuje programy komputerowe wspomagające wykonywanie zadań.

3) efekty kształcenia właściwe dla kwalifikacji wyodrębnionej w zawodzie opiekun osoby starszej opisane w części II:

Z.7. Świadczenie usług opiekuńczo-wspierających osobie starszej

1. Organizowanie prac opiekuńczo-wspierających u osoby starszej

Uczeń:

1) posługuje się dokumentacją dotyczącą sytuacji zdrowotnej i społecznej osoby starszej;

2) rozpoznaje warunki życia osoby starszej;

3) ocenia poziom możliwości psychofizycznych osoby starszej;

4) ocenia możliwości i ograniczenia osoby starszej w zaspakajaniu potrzeb biologicznych, psychicznych, społecznych wynikające z wieku i niepełnosprawności;

5) rozpoznaje potrzeby i problemy osoby starszej;

6) rozpoznaje i wykorzystuje zasoby środowiska osoby starszej;

7) organizuje środowisko mieszkaniowe z uwzględnieniem potrzeb i bezpieczeństwa osoby starszej;

8) opracowuje plan pomocy, wsparcia i opieki długoterminowej osoby starszej;

9) planuje działania opiekuńczo-wspierające osobie starszej i dobiera metody, techniki i narzędzia do tych działań;

10) prowadzi dokumentację pracy z osobą starszą.

2. Wykonywanie czynności opiekuńczo-wspierających u osoby starszej

Uczeń:

1) dba o jakość usług świadczonych, przestrzegając procedur medycznych i standardu opieki;

2) rozpoznaje symptomy zaburzeń psychofizycznych u osoby starszej;

3) przeciwdziała zagrożeniom zdrowia i życia osoby starszej;

4) udziela pierwszej pomocy w stanach zagrożenia zdrowia i życia osoby starszej;

5) wykonuje czynności opiekuńcze i higieniczne u osoby starszej;

6) opiekuje się osobą starszą w fazie terminalnej choroby i udziela jej wsparcia emocjonalnego;

7) dokonuje pomiaru parametrów życiowych osoby starszej;

8) pomaga osobie starszej w zaspakajaniu potrzeb bio-psycho-społecznych;

9) prowadzi profilaktykę przeciwodleżynową u osoby starszej;

10) przestrzega zasad i określa rodzaje i techniki wykonywania zabiegów przeciwzapalnych;

11) wykonuje zabiegi przeciwzapalne u osoby starszej;

12) pomaga osobie starszej w przyjmowaniu leków zaleconych przez lekarza;

13) pomaga osobie starszej w prowadzeniu gospodarstwa domowego;

14) organizuje osobie starszej korzystanie ze świadczeń podstawowej i specjalistycznej opieki zdrowotnej;

15) pomaga osobie starszej w użytkowaniu przedmiotów ortopedycznych i środków pomocniczych;

16) przygotowuje osobę starszą we współpracy z rodziną do samoopieki, samopielęgnacji oraz prowadzenia zdrowego stylu życia;

17) podejmuje problematykę śmierci i godnego umierania w kontaktach z osobą starszą.

3. Aktywizowanie osoby starszej do samodzielności życiowej

Uczeń:

1) inicjuje i podtrzymuje pozytywne relacje osoby starszej z osobami z najbliższego otoczenia;

2) pomaga i udziela wsparcia osobie starszej w rozwiązywaniu problemów osobistych i społecznych;

3) wspiera i mobilizuje osobę starszą do aktywnego spędzania czasu wolnego, uwzględniając jej potrzeby i możliwości psychofizyczne;

4) organizuje czas wolny osobie starszej z wykorzystaniem zasobów środowiska lokalnego;

5) pomaga osobie starszej w korzystaniu z pomocy technicznych ułatwiających samodzielne wykonywanie codziennych czynności;

6) wspiera osobę starszą w usprawnianiu psychofizycznym.

4. Współpraca z podmiotami działającymi na rzecz osoby starszej

Uczeń:

1) pobudza wrażliwość osób z najbliższego otoczenia na potrzeby i problemy osoby starszej;

2) motywuje rodzinę i lokalne środowisko społeczne do działania na rzecz osoby starszej;

3) współpracuje z osobami z otoczenia na rzecz osoby starszej;

4) organizuje pomoc instytucji wsparcia społecznego działających na rzecz osoby starszej;

5) organizuje środowiskowe grupy wsparcia na rzecz osoby starszej;

6) organizuje pomoc materialną na rzecz osoby starszej we współpracy z ośrodkiem pomocy społecznej;

7) współpracuje z organizacjami pozarządowymi w zakresie udzielania pomocy osobie starszej;

8) współpracuje z członkami zespołu terapeutycznego zakładu opiekuńczo- -leczniczego.

3. WARUNKI REALIZACJI KSZTAŁCENIA W ZAWODZIE

Szkoła podejmująca kształcenie w zawodzie opiekun osoby starszej powinna posiadać następujące pomieszczenia dydaktyczne:

1) pracownię opiekuńczo-higieniczną, wyposażoną w: łóżka szpitalne z pełnym wyposażeniem, fantom do nauki umiejętności higienicznych, szafki i stoliki przyłóżkowe, materace przeciwodleżynowe, sprzęt, urządzenia i przybory do wykonywania zabiegów higienicznych i czynności opiekuńczych u osoby leżącej i całkowicie unieruchomionej, udogodnienia dla chorych, takie jak poręcze i ławeczki, sprzęt do ćwiczeń służący do pokonywania barier architektonicznych: schody i pochylnia, wózek inwalidzki, sprzęt usprawniający, fantom osoby dorosłej, dziecka do resuscytacji krążeniowo-oddechowej, defibrylator automatyczny, środki opatrunkowe, sprzęt audiowizualny, taki jak: telewizor, odtwarzacz DVD, odtwarzacz video, rzutnik pisma;

2) pracownię gospodarstwa domowego, wyposażoną w: zestaw mebli kuchennych; sprzęt gospodarstwa domowego; zestaw naczyń do przygotowywania i spożywania posiłków;

3) pracownię umiejętności społecznych i arteterapii, wyposażoną w: sprzęt audiowizualny, taki jak: telewizor, odtwarzacz DVD, odtwarzacz video, rzutnik pisma; cyfrowy aparat fotograficzny, dyktafon, kamerę, projektor multimedialny, ekran projekcyjny, instrumenty muzyczne, maszynę i przybory do szycia, artykuły biurowe i plastyczne;

4) pracownię wspomagania komputerowego działalności zawodowej, wyposażoną w: tablicę interaktywną z oprogramowaniem, stanowisko komputerowe dla nauczyciela z dostępem do Internetu, z drukarką, ze skanerem oraz z pakietem programów biurowych i graficznych, stanowiska komputerowe (jedno stanowisko dla jednego ucznia), z dostępem do Internetu, z pakietem programów biurowych i graficznych i drukarkami (po jednym urządzeniu na cztery stanowiska).

Kształcenie praktyczne może odbywać się w: pracowniach szkolnych, zakładach opiekuńczo-leczniczych, jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej dziennego pobytu, całodobowych domach pomocy społecznej, organizacjach i stowarzyszeniach działających na rzecz potrzebujących pomocy.

Szkoła organizuje praktyki zawodowe w podmiocie zapewniającym rzeczywiste warunki pracy właściwe dla nauczanego zawodu w wymiarze 8 tygodni (320 godzin).

4. Minimalna liczba godzin kształcenia zawodowego1)

Efekty kształcenia wspólne dla wszystkich zawodów oraz efekty kształcenia wspólne dla zawodów w ramach obszaru medyczno-społecznego stanowiące podbudowę do kształcenia w zawodzie lub grupie zawodów

240 godz.

Z.7. Świadczenie usług opiekuńczo-wspierających osobie starszej

1000 godz.

1) W szkole liczbę godzin kształcenia zawodowego należy dostosować do wymiaru godzin określonego w przepisach w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych, przewidzianego dla kształcenia zawodowego, zachowując, z wyjątkiem szkoły policealnej dla dorosłych, minimalną liczbę godzin wskazanych w tabeli odpowiednio dla efektów kształcenia: wspólnych dla wszystkich zawodów i wspólnych dla zawodów w ramach obszaru kształcenia stanowiących podbudowę do kształcenia w zawodzie lub grupie zawodów oraz właściwych dla kwalifikacji wyodrębnionych

Ostatnio edytowany przez anmar (2013-11-09 00:54:37)

Offline

 

#13 2013-11-09 06:21:01

jakniew
Member
Zarejestrowany: 2012-03-09
Posty: 1829

Re: KURSY KWALIFIKACYJNE: OPIEKUN OSOBY STARSZEJ I OPIEKUN OSOBY NIEPEŁNOS

michaline napisał:

Hi,
nie dajcie się nabrać dziewczyny na żadne "kursy, po których niby  można pracować w domach pomocy społecznej "w Polsce .
W DPS ( czyli domu finansowanym przez państwo) zatrudniają opiekunki tylko z dyplomem ukończenia szkoły policealnej o specjalności "opiekun osoby starszej i niepełnosprawnej" lub "opiekun medyczny". Nauka trwa 2 lata lub 1 rok.
Po kursie możecie pracować tylko za granicą lub w prywatnym domu opieki w Polsce.
Pozdrowienia dla wszystkich opiekunek
od opiekunki

Za granicą dokumenty z ukończenia kursu są bez znaczenia, nikogo to nie interesuje. Agencje w ogłoszeniach podają, że ukończenie kursu to jeden z atutów, a ja teraz wiem że to bzdura, bo stawki za to większej się otrzyma. Wszystko zależy od tego czy masz do opieki jedną czy dwie osoby, ile płaci rodzina, jaki jest stan zdrowia podopiecznych. W domach opieki za granicą dokument z ukończenia kursu to tylko kartka papieru na którą nikt nie zwróci uwagi.

Offline

 

#14 2013-11-09 11:04:42

pfleger
Member
Zarejestrowany: 2013-02-07
Posty: 1268

Re: KURSY KWALIFIKACYJNE: OPIEKUN OSOBY STARSZEJ I OPIEKUN OSOBY NIEPEŁNOS

jakniew napisał:

michaline napisał:

Hi,
nie dajcie się nabrać dziewczyny na żadne "kursy, po których niby  można pracować w domach pomocy społecznej "w Polsce .
W DPS ( czyli domu finansowanym przez państwo) zatrudniają opiekunki tylko z dyplomem ukończenia szkoły policealnej o specjalności "opiekun osoby starszej i niepełnosprawnej" lub "opiekun medyczny". Nauka trwa 2 lata lub 1 rok.
Po kursie możecie pracować tylko za granicą lub w prywatnym domu opieki w Polsce.
Pozdrowienia dla wszystkich opiekunek
od opiekunki

Za granicą dokumenty z ukończenia kursu są bez znaczenia, nikogo to nie interesuje. Agencje w ogłoszeniach podają, że ukończenie kursu to jeden z atutów, a ja teraz wiem że to bzdura, bo stawki za to większej się otrzyma. Wszystko zależy od tego czy masz do opieki jedną czy dwie osoby, ile płaci rodzina, jaki jest stan zdrowia podopiecznych. W domach opieki za granicą dokument z ukończenia kursu to tylko kartka papieru na którą nikt nie zwróci uwagi.

W Niemczech roczna szkola  jako pomocnik/Altenpflegehelfer obejmuje w sumie   1 650 godzin nauki praktycznej i teorii.

Offline

 

#15 2013-11-09 14:16:40

andrea
Member
Zarejestrowany: 2013-10-29
Posty: 415

Re: KURSY KWALIFIKACYJNE: OPIEKUN OSOBY STARSZEJ I OPIEKUN OSOBY NIEPEŁNOS

Organizowanie tych przeróżnych kursów to najlepszy interes dla tych co je organizują. Oni mają z tego kasę a kursanci często nic nie mają. Może tylko ten świstek nic niewartego papieru.
Płaca opiekunki zależy przede wszystkim od tego ile uda im się wyciągnąć od rodziny. Pośrednicy wezmą tyle ile ich potrzebują a reszta dla opiekunki.

Offline

 

#16 2013-11-09 15:28:52

Elizabeth68
Member
Zarejestrowany: 2013-10-17
Posty: 1353

Re: KURSY KWALIFIKACYJNE: OPIEKUN OSOBY STARSZEJ I OPIEKUN OSOBY NIEPEŁNOS

Kocinek napisał:

Barbaro45 podziel się swoim doświadczeniem i powiedz, czy szkoły jak ta http://www.rcku.nazwa.pl/ liczą się dla pracodawcy niemieckiego? Przeczytałam dziś ofertę pracy do Austrii 2.400 e i w Szwajcarii 6.000 koron, ale wymagają wykształcenia. To praca w domach opieki. I stad moje pytanie, jakie wykształcenie zdobyte w Polsce liczy się za granicą? Fajna sprawa pracować na "ichnich" warunkach, no i emerytura ew. też inna:)

Ja na ta chwile mogłąbym pracowac po rocznej szkole, z dyplomem Opiekuna medycznego w niemieckich Domach Opieki...ale warunek konieczny certyfikac jezykowy, poziom B2, czasem B1...jeszcze rok temu przyjmowali z komunikatywnym jezykiem, ale obecnie sa coraz wieksze wymagania jezykowe...
Tam sa dalsze szkolenia....w Niemczech kierunek moj trwa 3 lata, obejmuje tez zastrzyki;) i wiecej czynnosci, które u nas robia pielegniarki...

Firma z Poznania Koncepcja organizuje darmowe kursy niemieckiego zakonczone certyfikatem jezykowym...trzeba jednak podpisac lojalke na rok, poza tym zdac egzamin;)
Nie zdecydowalam sie, bo ja juz musze wyjechac!!!a u nich kurs zaczyna sie pod koniec listopada...
trzeba znac podstawy, do A2 zeby w krotkim czasie dojsc do B1 przynajmniej...a w przyszlym roku wyjazd do pracy, gdzies marzec, kwiecien...ale to nie koniec, bo na miejscu sa dalsze szkolenia, aby dorownac opiekunkom niemieckim....

Znalazlam taka strone
http://www.senior-care.pl/
i wyslalam zapytanie, czy jezykowo szkola tez Opiekunow medycznych, bo tak jakos niejednoznacznie pisze....

Pozdrawiam
Ela

Offline

 

#17 2013-11-09 16:22:46

kasia63
Member
Zarejestrowany: 2011-11-06
Posty: 842

Re: KURSY KWALIFIKACYJNE: OPIEKUN OSOBY STARSZEJ I OPIEKUN OSOBY NIEPEŁNOS

Perfekcyjna Niania napisał:

jakniew napisał:

Barbaro, w tej propozycji jest i tak nieźle, za 100 godzin 1200 zł. A co powiesz, na kurs organizowany przez firmę Doradca w Szczecinie, gdzie życzą sobie za 45 godzin 2800 zł? No, w tym 20 godzin praktyki w DS.

Zapraszam do Izy Work tam można ukończyć online
http://www.kursy-izywork.pl/opiekun_opiekunka.html

Pampersy tez uczą online zmieniać??????
Jak czytam takie ogłoszenia o kursach internetowych to nóż mi sie w kieszeni otwiera......
Są nawet szybkie 3 dniowe kursy.Nie tanie......Ręce opadają.Certyfikat nawet przysyłaja -w dwóch językach,z pieczątakmi:)smile:)Jak kto chętny to niech sam sobie na drukarce wydrukuje i tez bedzie ok:)

Zamiast pytać w PUP,szukać  w necie - jest full kursów dla np.kobiet 45+ z obszarów wiejskich lub dużego bezrobocia-i kursy opiekuna i języka i inne-ZA DARMO!!!!!

Nie dajcie się wykorzystywac tym ,co żerują na niewiedzy opiekunek i za cięzkie pieniądze "sprzedają" garstke wiedzy lub w zamian za podpisanie"cyrografu"!!!Myślcie!!!!!!

Offline

 

#18 2013-11-09 16:38:34

Elizabeth68
Member
Zarejestrowany: 2013-10-17
Posty: 1353

Re: KURSY KWALIFIKACYJNE: OPIEKUN OSOBY STARSZEJ I OPIEKUN OSOBY NIEPEŁNOS

kasia63 napisał:

Perfekcyjna Niania napisał:

jakniew napisał:

Barbaro, w tej propozycji jest i tak nieźle, za 100 godzin 1200 zł. A co powiesz, na kurs organizowany przez firmę Doradca w Szczecinie, gdzie życzą sobie za 45 godzin 2800 zł? No, w tym 20 godzin praktyki w DS.

Zapraszam do Izy Work tam można ukończyć online
http://www.kursy-izywork.pl/opiekun_opiekunka.html

Pampersy tez uczą online zmieniać??????
Jak czytam takie ogłoszenia o kursach internetowych to nóż mi sie w kieszeni otwiera......
Są nawet szybkie 3 dniowe kursy.Nie tanie......Ręce opadają.Certyfikat nawet przysyłaja -w dwóch językach,z pieczątakmi:)smile:)Jak kto chętny to niech sam sobie na drukarce wydrukuje i tez bedzie ok:)

Zamiast pytać w PUP,szukać  w necie - jest full kursów dla np.kobiet 45+ z obszarów wiejskich lub dużego bezrobocia-i kursy opiekuna i języka i inne-ZA DARMO!!!!!

Nie dajcie się wykorzystywac tym ,co żerują na niewiedzy opiekunek i za cięzkie pieniądze "sprzedają" garstke wiedzy lub w zamian za podpisanie"cyrografu"!!!Myślcie!!!!!!

Teraz jest masa darmowych szkol, kase maja z UNI...i egzaminy panstwowe, zeby uzyskac dyplom...
mozna robic zaocznie...

Offline

 

#19 2013-11-09 16:39:04

amelia
Przyjaciel Forum
Zarejestrowany: 2012-10-23
Posty: 4997

Re: KURSY KWALIFIKACYJNE: OPIEKUN OSOBY STARSZEJ I OPIEKUN OSOBY NIEPEŁNOS

kasia63 napisał:

Perfekcyjna Niania napisał:

jakniew napisał:

Barbaro, w tej propozycji jest i tak nieźle, za 100 godzin 1200 zł. A co powiesz, na kurs organizowany przez firmę Doradca w Szczecinie, gdzie życzą sobie za 45 godzin 2800 zł? No, w tym 20 godzin praktyki w DS.

Zapraszam do Izy Work tam można ukończyć online
http://www.kursy-izywork.pl/opiekun_opiekunka.html

Pampersy tez uczą online zmieniać??????
Jak czytam takie ogłoszenia o kursach internetowych to nóż mi sie w kieszeni otwiera......
Są nawet szybkie 3 dniowe kursy.Nie tanie......Ręce opadają.Certyfikat nawet przysyłaja -w dwóch językach,z pieczątakmi:)smile:)Jak kto chętny to niech sam sobie na drukarce wydrukuje i tez bedzie ok:)

Zamiast pytać w PUP,szukać  w necie - jest full kursów dla np.kobiet 45+ z obszarów wiejskich lub dużego bezrobocia-i kursy opiekuna i języka i inne-ZA DARMO!!!!!

Nie dajcie się wykorzystywac tym ,co żerują na niewiedzy opiekunek i za cięzkie pieniądze "sprzedają" garstke wiedzy lub w zamian za podpisanie"cyrografu"!!!Myślcie!!!!!!

Kasiu! Masz rację! Żółwik!

Offline

 

#20 2013-11-09 16:55:58

andrea
Member
Zarejestrowany: 2013-10-29
Posty: 415

Re: KURSY KWALIFIKACYJNE: OPIEKUN OSOBY STARSZEJ I OPIEKUN OSOBY NIEPEŁNOS

amelia napisał:

kasia63 napisał:

Perfekcyjna Niania napisał:


Zapraszam do Izy Work tam można ukończyć online
http://www.kursy-izywork.pl/opiekun_opiekunka.html

Pampersy tez uczą online zmieniać??????
Jak czytam takie ogłoszenia o kursach internetowych to nóż mi sie w kieszeni otwiera......
Są nawet szybkie 3 dniowe kursy.Nie tanie......Ręce opadają.Certyfikat nawet przysyłaja -w dwóch językach,z pieczątakmi:)smile:)Jak kto chętny to niech sam sobie na drukarce wydrukuje i tez bedzie ok:)

Zamiast pytać w PUP,szukać  w necie - jest full kursów dla np.kobiet 45+ z obszarów wiejskich lub dużego bezrobocia-i kursy opiekuna i języka i inne-ZA DARMO!!!!!

Nie dajcie się wykorzystywac tym ,co żerują na niewiedzy opiekunek i za cięzkie pieniądze "sprzedają" garstke wiedzy lub w zamian za podpisanie"cyrografu"!!!Myślcie!!!!!!

Kasiu! Masz rację! Żółwik!

ŚWIĘTA RACJA

Offline

 

#21 2013-11-09 19:47:28

pfleger
Member
Zarejestrowany: 2013-02-07
Posty: 1268

Re: KURSY KWALIFIKACYJNE: OPIEKUN OSOBY STARSZEJ I OPIEKUN OSOBY NIEPEŁNOS

Elizabeth68 napisał:

Kocinek napisał:

Barbaro45 podziel się swoim doświadczeniem i powiedz, czy szkoły jak ta http://www.rcku.nazwa.pl/ liczą się dla pracodawcy niemieckiego? Przeczytałam dziś ofertę pracy do Austrii 2.400 e i w Szwajcarii 6.000 koron, ale wymagają wykształcenia. To praca w domach opieki. I stad moje pytanie, jakie wykształcenie zdobyte w Polsce liczy się za granicą? Fajna sprawa pracować na "ichnich" warunkach, no i emerytura ew. też inna:)

Ja na ta chwile mogłąbym pracowac po rocznej szkole, z dyplomem Opiekuna medycznego w niemieckich Domach Opieki...ale warunek konieczny certyfikac jezykowy, poziom B2, czasem B1...jeszcze rok temu przyjmowali z komunikatywnym jezykiem, ale obecnie sa coraz wieksze wymagania jezykowe...
Tam sa dalsze szkolenia....w Niemczech kierunek moj trwa 3 lata, obejmuje tez zastrzyki;) i wiecej czynnosci, które u nas robia pielegniarki...

Firma z Poznania Koncepcja organizuje darmowe kursy niemieckiego zakonczone certyfikatem jezykowym...trzeba jednak podpisac lojalke na rok, poza tym zdac egzamin;)
Nie zdecydowalam sie, bo ja juz musze wyjechac!!!a u nich kurs zaczyna sie pod koniec listopada...
trzeba znac podstawy, do A2 zeby w krotkim czasie dojsc do B1 przynajmniej...a w przyszlym roku wyjazd do pracy, gdzies marzec, kwiecien...ale to nie koniec, bo na miejscu sa dalsze szkolenia, aby dorownac opiekunkom niemieckim....

Znalazlam taka strone
http://www.senior-care.pl/
i wyslalam zapytanie, czy jezykowo szkola tez Opiekunow medycznych, bo tak jakos niejednoznacznie pisze....

Pozdrawiam
Ela

Te 2400€ w Austrii to raczej brutto, ktore zmiebia sie na netto 1600-1700..I raczej po 3 letniej szkole

Offline

 

Reklama

Podobne tematy :

Kursy przez internet / certyfikat do niemiecku - Firma Szkoleniowa Kar-Group Oferuje szkolenia online i stacjonarne Dokumenty honorowane na terenie Unii Europejskiej ! Certyfikat także po niemiecku...

Aparat słuchowy dla osoby starszej - Szukamy aparatu słuchowgo z przeznaczeniem dla starszej osoby. Możecie polecić mi coś z tego zakresu? Na co należy zwracać uwagę przy ich wyborze?

KURSY J.NIEMIECKIEGO DOFINANSOWANE 87% - Drogie Panie Opiekunki i Panowie Opiekunowie, firmy wysyłające Państwa do pracy w roli Opiekunów w Niemczech zazwyczaj wymagają komunikatywnej znajomości języka niemieckiego...

Co na prezent dla starszej Pani? - Poruszacie tu drogie Panie tyle tematów i problemów, może i uda Wam się mi coś doradzić. Zbliżają sie niebawem urodziny mojej ukochanej pani Ruth, u której pracuje już ponad rok...

Wkladki ortopedyczne dla starszej osoby - Znacie moze jakies miescje w Krakowie gdzie mozna dostac robione na wymiar wkladki ortopedyczne? Ewentualnie ile to moze kosztowac calosciowo? Pozdrawiam

Stopka forum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Polityka Prywatności i Polityka Cookies