Proszę o pomoc doświadczone koleżanki - demnecja

Witam, piszę po dwóch nieprzespanych nocach z prośbą o wasze zadnie na temat przypadku mojego podopiecznego. Zacznę od tego, że jestem początkującą opiekunką i świadomie nie decyduję się na trudne przypadki - agencja zaproponowała mi pana bez nerki, z cewnikiem i POCZĄTKAMI demencji, który jest komunikatywny i przesypia cełe noce (co było dla mnie bardzo ważne)...

Potrzebujesz darmowej porady lub wsparcia innych Opiekunek ? Nie zwlekaj - dołacz do nas !!!

Reklama

Choroby wieku starczego podopiecznych - aktualne tematy :

#1 2013-04-21 09:02:53

lalamakota
Member

Proszę o pomoc doświadczone koleżanki - demnecja

Witam,
piszę po dwóch nieprzespanych nocach z prośbą o wasze zadnie na temat przypadku mojego podopiecznego.
Zacznę od tego, że jestem początkującą opiekunką i świadomie nie decyduję się na trudne przypadki - agencja zaproponowała mi pana bez nerki, z cewnikiem i POCZĄTKAMI demencji, który jest komunikatywny i przesypia cełe noce (co było dla mnie bardzo ważne). Jako, że z cewnikiem jestem obeznana stwierdziłam, że na lekką demencję mogę się zdecydować. Mieszka z nim żona, sprawna ale też leciwa. A oto co zastałam na miejscu:
- Na początek moja poprzedniczka z dwuletnim doświadczeniem powiedziała, że była to jej najgorsza stella!
- Pan był przez kilka pierwszych dni mojego pobytu w szpitalu bo miał infekcję moczowodu, do tej pory nie miał cewnika na stałe tylko sam się cewnikował,
- po powrocie ze szpitala jest tak pobudzony, że DOSŁOWNIE co ok 30 sekund - max 1-2 minuty zmienia miejsce (fotel, krzesło, łóżko, kanapa, kuchnia itp i tak w kółko a ja mu muszę przy tym pomagać bo czasami na problemy z równowagą) czynnosci typu: zdjąć bluzę, założyć skarpetki, otworzyć okno, zapalić światło, zdjąć skarpetki, zgasić światło itp wykonuje średnio co kilka minut - słowem nie można go spuścić z oka nawet na chwilę.